Asociaţia naţională pentru promovarea medicinelor neconvenţionale din România
AMN Romania
AMN Romania

AMN ROMÂNIA



Recomandari


Parteneri


Inscrieri curs Ayurveda


Anunturi

AMN Romania

Articole noi

Vindecare Spirituala


Asociaţia naţională pentru promovarea medicinelor neconvenţionale din România
AMN Romania
AMN Romania

AMN ROMÂNIA


Beneficiile renunţării la fumat

În ciuda vastei informări privitoare la efectele nocive ale fumatului, a educaţiei despre sănătate şi a multiplelor avertismente prevăzute de lege, comercializarea ţigărilor a luat un mare avânt în ultimii ani. Motivele sunt multiple. Unul dintre acestea este că mulţi fumători consideră că după câţiva ani de fumat este inutil să mai renunţe, deoarece ei cred că deja răul s-a produs, însă aceasta nu este adevărat. S-a demonstrat în repetate rânduri că renunţarea la fumat reduce mortalitatea cauzată de cancerul pulmonar şi de atacul de cord şi, de asemenea, că o asemenea hotărâre bună poate îmbunătăţi considerabil longevitatea.

Datele statistice arată că cei care s-au lăsat de fumat la un anumit moment dat revin la un grad de risc mult mai mic de a muri de atac de cord, apropiat de cel al nefumătorilor. De asemenea, s-a constatat că stoparea fumatului accelerează vindecarea ulcerelor gastrice şi că renunţarea la fumat stopează complet procesul de degradare a vaselor de sânge.

În general, motivaţia primară pentru a renunţa la fumat o reprezintă riscul de boală. Mulţi oameni renunţă la fumat după anumite probleme de sănătate, unii chiar după ce se confruntă cu un atac de cord. Dar acţiunea preventivă trebuie să înceapă mult mai devreme. În prezent, mai puţin de 20% din fumători devin nefumători. În conformitate cu spusele pline de umor ale lui Mark Twain pare să fie foarte uşor să renunţi pentru scurt timp la fumat: „Ştiu”, spunea el, „pentru că am renunţat de mii de ori la fumat!”, semnalând prin această remarcă faptul că acest obicei nociv are de cele mai multe ori rădăcini puternice în comportamentul negativ dobândit al omului, fiind necesară o determinare suficient de puternică pentru a-l eradica definitiv.

Pentru fumătorii aşa-zis moderaţi (cei care folosesc mai puţin de 15-20 de ţigări pe zi) şi care sunt cu adevărat motivaţi să renunţe la fumat, dar care consideră că nu o pot face foarte uşor, cum s-ar spune, dintr-o dată, iată câteva sfaturi utile:

·           La început, cel care urmăreşte să se lase de fumat poate alege ţigări care sunt mai puţin tari, care au un conţinut mai scăzut de gudron şi nicotină. Aceasta poate fi o motivaţie eficientă pentru un prim pas pe calea renunţării la fumat.

           Când încă mai fumează, cel în cauză poate să îşi aducă aminte că ar fi mai bine să folosească doar jumătate de ţigară, iar pe cealaltă jumătate să o arunce.

·           Apoi, cel care încă mai fumează îşi va propune să reducă numărul de „pufăieli” din aceeaşi ţigară, lăsând timpi din ce în ce mai lungi între două „pufăieli” consecutive.

·           Imediat după aceea cel care vrea să renunţe la fumat va urmări să reducă inhalarea adâncă din ţigară.

·           După toate acestea următorul lui obiectiv va fi acela de a urmări să folosească mai puţin de 3 ţigări pe zi.

·           În paralel cu toate acestea, cel care vrea cu adevărat să se lase de fumat va fi bine să facă un număr considerabil mai mare de exerciţii fizice în fiecare zi, pe cât posibil în aer liber.

·           Un ajutor foarte mare pentru cel care vrea să se lase de fumat este acela de a dezvolta alte obiceiuri binefăcătore, mai ales prin amplificarea interesului creator pentru alte subiecte sănătoase, care să îl atragă.

·           Uneori e util să fie folosit chiar şi un înlocuitor lipsit de nocivitate al  ţigărilor, de exemplu un pix sau un creion.

·           Cel mai bine pentru cel care vrea să se lase de fumat este să recurgă la mestecarea unor plante medicinale benefice, aromate, care reduc interesul pentru fumat, cum este de exemplu rădăcina de obligeană, frunzele de salvie, frunzele de busuioc sau menta.

Această listă de recomandări este una orientativă. Pornind de la aceste sfaturi, fiecare actual fumător care intenţionează să se lase de fumat pentru a deveni un nefumător poate adapta multe alte modalităţi concrete care să-i fie la îndemână pentru a reuşi să învingă acest obicei nociv.

În general, oamenii care fumează mai mult de 20 de ţigări pe zi sunt mai greu de motivat să se lase de fumat. Sunt necesare atunci încurajarea, îndrumarea şi susţinerea puternică a celor apropiaţi. Încă din 1970 Organizaţia Mondială a Sănătăţii a sancţionat obiceiul nesănătos al fumatului pe baza consecinţelor sale dezastruoase asupra sănătăţii. Tocmai de aceea, este necesar ca în primul rând cei care fac parte din sistemul medical actual să fie în fruntea eforturilor de convingere a pacienţilor să adopte un mod de viaţă sănătos şi să descurajeze fumatul, mai ales în rândul tinerilor şi totodată să intensifice eforturile de a explica fumătorilor cum să renunţe efectiv la fumat.